тиждень безпеки дитини та день цивільного захисту

квітень 2024

Відповідно до наказу управління освіти, молоді та спорту від 28.02.2024 №22 «Про проведення Дня цивільного захисту в умовах воєнного стану» та аналогічного наказу у закладі від 28.02.2024 №18 у дошкільному закладі з 01.04.2024 по 05.04.2024 був проведений Тиждень безпеки дитини та День цивільного захисту

Тематичне наповнення Тижня безпеки передбачало:

- правила поведінки в умовах воєнного стану;

- порядок дій за сигналом «Повітряна тривога!»;

- заняття з протимінної небезпеки;

- заняття з пожежної безпеки;

- заняття щодо надання елементарної домедичної самодопомоги.

Головна мета проведення заходів :

-допомогти дітям засвоїти певні навички та вміння користуватися засобами індивідуального захисту в умовах надзвичайної ситуації;

-удосконалити теоретичні знання та практичні навички дошкільників та їх батьків щодо дій в умовах воєнного стану, мінної небезпеки;

-поліпшити якість освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя у надзвичайних ситуаціях;

-вміти адаптувати освітній процес в умовах війни;

-володіти інформацією щодо ресурсного забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційної роботи;

-пропагувати педагогічний досвід щодо організації заходів із запобігання надзвичайним ситуаціям та реагування на них.

У щоденній діяльності використовували різні форми освітньої роботи з метою формування у дітей навичок пожежної безпеки, правила поводження в умовах війни, поводження з незнайомими предметами, обережної поведінки у повсякденні, правила надання допомоги потерпілим. Знання про правила безпечної поведінки дошкільники отримують під час бесід, онлайн зустрічей, розглядання дидактичних картин, а закріплюють їх у практичній діяльності під час ігор, розваг, змодельованих вихователями ситуацій

/Files/images/вогонь добрий,злий.jpg /Files/images/квест 1.jpg

/Files/images/всі в укритті.jpg /Files/images/чепчик.jpg

Правила поведінки під час зимових прогулянок

Зимова прогулянка Правила безпечної поведінки

/Files/images/ожеледиця.jpg/Files/images/бурульки.jpg

Правила поведінки на сонці

Прогулянка в спеку

Влітку дітям потрібно якомога більше гуляти і відпочивати на свіжому повітрі, але що робити, якщо більша частина дня - це неймовірна спека. У таких випадках для прогулянки потрібно вибрати максимально тінисті місця. Це можуть бути парки або сквери, місце під великим деревом у дворі, альтанка. Давайте дитині більше води, а також час від часу протирайте обличчя водою. Обов'язково надіньте на дитину головний убір, який захистить її від сонця. На пляж в таку погоду потрібно обов'язково брати парасолі, а самий пік спеки перечікувати вдома.

Якщо ви гуляєте з новонародженою дитиною, простежте за тим, щоб коляска добре провітрювалася. Не кутайте малюка, щоб він не перегрівся.

Чи можна дітям засмагати?

Лікарі не рекомендують ні дорослим, ні дітям перебувати на активному сонці та під прямими сонячними променями. Самий пік спеки припадає на 10.00-17.00 годин. Цей час краще перечікувати вдома або в тіні.

Шкіра дітей захищена від сонця в кілька разів гірше, ніж шкіра дорослої людини. Тому, коли ви відправляєтеся з дитиною гуляти в сонячний день, або купатися на річку, обов'язково використовуйте засоби захисту від сонця. Намагайтеся захищати шкіру дитини одягом. Голяка дітям можна перебувати на сонці не більше 20 хвилин. Пам'ятайте, що вітер тільки підсилює вплив ультрафіолетових променів і сушить шкіру.

Якщо ви перебуваєте на пляжі, наносити захисний крем на шкіру дитині потрібно кожен раз, коли вона виходить з води. Рекомендується витиратися рушником і наносити захист на суху шкіру, так як вода на тілі тільки збільшує ризики отримати сонячний опік.

Сонячні опіки

У таку спеку дуже легко згоріти. Особливо, якщо це перші дні відпочинку на пляжі. Сонячні опіки - це запалення шкіри, отримане в результаті тривалого перебування на активному сонці. Найбільше схильні до сонячного впливу світловолосі, зеленоокі діти та діти з веснянками. Вони дуже швидко згорають.

Варто відзначити, що дитині достатньо 5-7 хвилин побути на активному сонці без захисту, щоб згоріти. Дорослій людині для такого ж результату знадобиться провести на сонці не менше 20-30 хвилин. Виявляється опік досить повільно. Приблизно через годину ви можете помітити на шкірі у дитини почервоніння, які гарячі на дотик. Може з'явитися свербіж і біль. Дитина може стати сонливою і млявою. Уже через час можуть з'явитися пухирі.

Якщо дитина отримала легкий опік, досить буде зволожувати місце опіку водою. За останніми даними лікарів, пантенол не лікує опіки, а лише покриває рану. Тому краще всього використовувати спеціальні протиопікові засоби. Якщо ж є виражений біль, піднімається температура, доведеться звернутися до лікаря. Можливо, буде потрібно давати дитині препарати на основі парацетамолу або ібупрофену, які знімуть біль і температуру. При опіках обов'язково потрібно пити багато води.

Відзначимо, що важливо дотримуватися хорошого рівня вітаміну D, так як, згідно з останніми дослідженнями, є прямий взаємозв'язок між тим, як засмагає (згорає) людина, і рівнем вітаміну D в організмі. Чим більше вітаміну D, тим швидше відновлюється шкіра після опіків. Однак, при загоєнні подібних ран, запаси вітаміну в організмі швидко виснажуються.

Тепловий удар

Коли людина довго перебуває на активному сонці, у неї може статися тепловий удар. Найчастіше теплові удари бувають в безвітряні спекотні дні, коли стовпчики термометра перевалюють за 35 градусів. Варто зазначити, що теплові удари відбуваються в умовах високої вологості повітря або зневоднення організму. Тому найперше правило для жарких днів - це багато пити. Пийте воду самі і привчайте дитину багато пити.

Теплові удари проявляються не відразу. Спочатку ви можете помітити слабкість, млявість, дитину може нудити.

Симптоми теплового удару:

  • втрата свідомості;
  • відсутність потовиділення;
  • гаряча, суха шкіра;
  • судоми;
  • сильний головний біль;
  • знижений тиск.

Якщо є підозра, що малюк перегрівся, потрібно терміново перемістити його в прохолодне, добре провітрюване місце. Обітріть дитину водою, зробіть вологий компрес і змусьте її пити рідину. Якщо є можливість, використовуйте кондиціонер або вентилятор. Обов'язково зверніться до лікаря, якщо дитині стає гірше.

Пам'ятайте, що всіх проблем з сонцем можна уникнути, дотримуючись кількох правил: уникати активного сонця, захищатися від сонця одягом і сонцезахисними засобами, багато пити, перечікувати пік спеки вдома. Дотримуйтеся цих правил, і літо не буде затьмарено неприємними моментами.

Правила поведінки на воді

  • Відпочинок на воді (купання, катання на човнах) повинен бути тільки у спеціально відведених місцевими органами виконавчої влади та обладнаних для цього місцях.
  • Безпечніше відпочивати на воді у світлу частину доби.
  • Купатися дозволяється в спокійну безвітряну погоду при швидкості вітру до 10м/сек, температурі води — не нижче +18° С, повітря — не нижче +24° С.
  • Після прийняття їжі купатися рекомендовано не раніше, ніж через 1,5-2 години.
  • Заходити у воду необхідно повільно, дозволяючи тілу адаптуватися до зміни температури повітря та води.
  • У воді варто знаходитись не більше 15 хвилин.
  • Після купання не рекомендується приймати сонячні ванни, краще відпочити в тіні.
  • Не рекомендується купатися поодинці біля крутих, стрімчастих і зарослих густою рослинністю берегів.
  • Перед тим, як стрибати у воду, переконайтесь в безпеці дна і достатній глибині водоймища.
  • Пірнати можна лише там, де є для цього достатня глибина, прозора вода, рівне дно.
  • Під час купання не робіть зайвих рухів, не тримайте свої м’язи у постійному напруженні, не порушуйте ритму дихання, не перевтомлюйте себе, не беріть участі у великих запливах без дозволу лікаря і необхідних тренувань.

Правилами поведінки на воді забороняється

  • Купатися в місцях, які не визначені місцевими органами виконавчої влади та не обладнані для купання людей.
  • Залазити на попереджувальні знаки, буї, бакени.
  • Стрибати у воду з човнів, катерів, споруджень, не призначених для цього.
  • Пірнати з містків, дамб, причалів, дерев, високих берегів.
  • Використовувати для плавання дошки, колоди, камери від автомобільних шинта інше знаряддя, не передбачене для плавання.
  • Плавати на плавзасобах біля пляжів та інших місць, які відведені для купання.
  • Вживати спиртні напої під час купання.
  • Забруднювати воду і берег, прати білизну і одяг у місцях, відведених для купання.
  • Підпливати близько до човнів та катерів, які йдуть неподалік від місць купання.
  • Допускати у воді грубі ігри, які пов’язані з обмеженням руху рук і ніг.
  • Подавати помилкові сигнали небезпеки.
  • Заходити глибше, ніж до поясу, дітям, які не вміють плавати.
  • Купання дітей без супроводу дорослих.
  • /Files/images/правила на воді.jpg

Найпростіше укриття закладу

/Files/images/зображення_viber_2023-05-30_11-03-06-925.jpg

/Files/images/зображення_viber_2023-05-30_11-03-07-405.jpg

/Files/images/зображення_viber_2023-05-30_11-03-06-134.jpg

Проведення об’єктового і протипожежного тренування органів управління сил цивільного захисту у дошкільному навчальному закладі №7 «СОНЕЧКО»

Відповідно до наказу управління освіти, молоді та спорту від 24.04.2023 № 20 «Про організацію та проведення об’єктового та протипожежного тренування» та аналогічного наказу у закладі від 26.04.2023 №13 у дошкільному закладі 07.06.2023 було проведено об’єктове та протипожежне тренування органів управління, сил цивільного захисту.

Тема практичної підготовки «Дії персоналу під час розгортання пункту прийому евакуйованих; дії у разі виникнення пожежі та надання домедичної допомоги потерпілим від умовного ракетного удару».

Задум практичної підготовки: у наслідок воєнних дій, надійшло повідомлення про розгортання пункту прийому евакуйованих.

Другий етап: під час умовного ракетного удару постраждали люди, потребують домедичної допомоги

Третій етап: під час умовного ракетного удару, поблизу закладу виникло загорання будинку, продукти задимлення поширюються на територію дошкільного закладу та загрожують життю і здоров’ю учасникам освітнього процесу.

/Files/images/зображення_viber_2023-06-07_10-45-03-809.jpg

/Files/images/зображення_viber_2023-06-07_10-45-03-396.jpg

/Files/images/зображення_viber_2023-06-07_10-42-15-969.jpg

/Files/images/зображення_viber_2023-06-07_10-42-13-991.jpg

/Files/images/зображення_viber_2023-06-07_10-41-59-296.jpg

/Files/images/зображення_viber_2023-06-07_10-41-59-906.jpg

Тиждень безпеки дитини 2023

Навчання дітей основ безпеки життєдіяльності є одним із пріоритетних напрямів освітнього процесу. Зважаючи на те, що з кожним роком збільшується кількість травмованих дітей, та з тривалою воєнною агресією російської федерації та організації діяльності закладу освіти в умовах воєнного стану, постала потреба в систематичній роботі з дошкільниками для формування в їх свідомості стереотипів безпечної поведінки в життєвому середовищі.

Відповідно до наказу управління освіти, молоді та спорту від 06.02.2023 №10 «Про проведення Дня цивільного захисту в умовах воєнного стану» та аналогічного наказу у закладі від 07.02.2023 №5 у дошкільному закладі з 03.04.2023 по 07.04.2023 був проведений Тиждень безпеки дитини.

Для проведення тижня з безпеки життєдіяльності було створено оргкомітет, головою якого призначено вихователя-методиста ЦАРЕНКО Т.

Оргкомітетом розроблено план підготовки та проведення тижня з безпеки життєдіяльності дошкільного навчального закладу, у ході якого всі заплановані заходи виконано в дистанційному та змішаному форматі роботи.

Тематичне наповнення Тижня безпеки передбачало:

- правила поведінки в умовах воєнного стану;

- порядок дій за сигналом «Повітряна тривога!»;

- заняття з протимінної небезпеки;

- заняття з пожежної безпеки;

- заняття щодо надання елементарної домедичної самодопомоги.

Головна мета проведення заходів :

-допомогти дітям засвоїти певні навички та вміння користуватися засобами індивідуального захисту в умовах надзвичайної ситуації;

-удосконалити теоретичні знання та практичні навички дошкільників та їх батьків щодо дій в умовах воєнного стану, мінної небезпеки;

-поліпшити якість освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя у надзвичайних ситуаціях;

-вміти адаптувати освітній процес в умовах війни;

-володіти інформацією щодо ресурсного забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційної роботи;

-пропагувати педагогічний досвід щодо організації заходів із запобігання надзвичайним ситуаціям та реагування на них.

Роботу щодо реалізації визначених завдань ми здійснювали за такими напрямами:

- ведення документації;

- робота з педагогами;

- робота з дітьми;

- робота з батьками вихованців.

Починаючи роботу з педагогами, ми насамперед ознайомили їх з програмно-методичними матеріалами та принципами формування системи регулярниих занять з дошкільниками з безпеки життедіяльності в умовах воєнного стану.

У рамках тижня безпеки проведено інструктаж з працівниками «Дії за сигналами «Увага всім! Повітряна тривога», «Щодо порядку дій при аваріях на АЕС, під час вибуху «брудної бомби» та ядерної атаки»; проведено тематична зустріч "Правила поводження з вибухонебезпечними предметами" працівників закладу зі спеціалістами інспекторського відділу запобігання НС Головного управління ДСНС, педагоги пройшли навчання на сайті Прометеус за темами «Базова психологічна допомога в умовах війни» та «Перша домедична допомога в умовах війни», виготовлено дидактичні ігри «Склади торбинку для екстренної ситуації», «Мій друг - наплічник», «Мінна безпека», поповнено цифрові ресурси на теми «Правила поведінки в умовах воєнного стану», «Сирена – моя помічниця. Що таке сигнал повітряної тривоги та як поводитися», «Мінна безпека з песиком Патроном», «Правила поведінки в громадському транспорті при вибухах». Попередньо було розроблено тематику бесід з батьками, створено дидактичні посібники для роботи з дітьми в дистанційному форматі.

В методичному кабінеті зібрано добірки тематичних матеріалів — «Служба 101 поряд», «Небезпечні знахідки», «Правила поведінки, якщо я загубився», «Допомога потерпілому», «Сигнал «Увага всім! Повітряна тривога», «Правила поведінки в укритті».

Продовжуємо працювати над удосконаленням розвивального простору у групах: оформили осередки з формування безпечної поведінки дітей у різних ситуаціях; поновили матеріал для проведення сюжетно-рольових ігор «Швидка допомога», «Лікарня», «Пожежники. Рятувальники», «Водії».

Удосконалюючи систему планування розвивально-навчального процесу, ми гнучко поєднали зміст занять з безпеки життєдіяльності зі змістом занять з розділів програми «Дитина в соціумі», « Дитина в природному довкіллі», «Літературна скринька» , «Мовлення дитини» «Образотворча майстерня», відповідно до віку дітей. Це дало нам змогу систематично ознайомлювати дітей з правилами безпечної поведінки.

У щоденній діяльності використовували різні форми освітньої роботи з метою формування у дітей навичок пожежної безпеки, правила поводження в умовах війни, поводження з незнайомими предметами, обережної поведінки у повсякденні, правила надання допомоги потерпілим. Знання про правила безпечної поведінки дошкільники отримують під час бесід, онлайн зустрічей, розглядання дидактичних картин, а закріплюють їх у практичній діяльності під час ігор, розваг, змодельованих вихователями ситуацій.

Кожен день «Тижня безпеки дитини» запланований відповідно до певної теми.

/Files/images/зображення_viber_2023-04-06_12-07-44-293.jpg /Files/images/зображення_viber_2023-04-05_14-41-36-415.jpg

Перший день «Правила поведінки в умовах воєнного стану»

Другий день «Дії за сигналом «Повітряна тривога»

Темою третього дня «Мінна безпека»

/Files/images/зображення_viber_2023-04-05_14-41-36-065.jpg

Четвертий день – «Вогонь-друг, вогонь-ворог».

Вихователі організували віртуальну екскурсію до пожежної частини. Дошкільнята переглянули лялькову виставу «Небезпечний подарунок»

П’ятий, заключний день проходив під темою «Елементарна домедична самодопомога»

/Files/images/зображення_viber_2023-04-07_12-48-01-668.jpg /Files/images/зображення_viber_2023-04-06_15-46-29-200.jpg

Моделювання навчальних дій в разі екстремальних ситуацій формує певну психологічну свідомість та організованість у дорослих, адже попередження паніки та травматизму – важливий компонент навчань. Дуже важливо пам’ятати, хто і за що відповідає та як звернутися до дітей, щоб не налякати їх.

Головна мета роботи з батьками – залучення їх до формування навичок безпечної поведінки та ознайомлення порядком дій під час надзвичайних ситуацій. Ми організували взаємодію з батьками через різні форми роботи: онлайн-бесіди, віртуальні зустрічі, фотовиставки, виставки малюнків, інформаційні посилання на сайті та у соціальних мережах.

Стенди з наочною пропагандою на всі теми безпеки розміщені в куточках для батьків, адже завдання батьків - не залякувати дітей, а навчати, не забороняти і приховувати, а вчити правильно користуватись різними предметами.

Для результативності будь-якого освітнього заходу, а особливо такого, як «Тиждень безпеки дитини», важливою є педагогічна рефлексія. Підбиваючи підсумки, ми проаналізували всю роботу упродовж тематичного тижня і оформили фотоколаж, у якій висвітлили найефективніші заходи та цікаві моменти.

Кiлькiсть переглядiв: 63

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.