Освітня програма закладу

Відповідно до статті 4 Закону України «Про дошкільну освіту» Заклад дошкільної освіти №7 «Сонечко» (ясла-садок комбінованого типу) Смілянської міської ради у 2021-2022 навчальному році спрямовує діяльність назабезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб;формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Освітня програма Закладу дошкільної освіти №7 «Сонечко» (ясел-садка комбінованого типу) Смілянської міської ради (далі- ЗДО ) на 2021-2022 навчальний рік розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №33 від 12.01.2021р.

Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Освітня програма визначає:

· загальний обсяг навантаження та очікуванірезультати навчання (набуті компетентності);

· перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічну послідовність їх реалізації;

· форми організації освітнього процесу;

· систему внутрішнього забезпечення якості освіти.

Зміст освітньої програми передбачає:

· формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

· виховання елементів природо-доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

· утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

· розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Мета і завдання освітньої програми:

· забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу в ЗДО;

· створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі;

· забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;

· створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;

· турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток кожної дитини;

· максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;

· творча організація (креативність) освітнього процесу;

· варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;

· забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;

· єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;

· забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та початковою школою, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;

· організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;

· забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;

· корекційно-розвивальна робота, що забезпечує своєчасну спеціалізовану допомогу в освоєнні змісту навчання і корекцію вад дітей в умовах закладу дошкільної освіти;

· підвищення професійної майстерності педагогів дошкільної освіти.

Організація освітнього процесу в ЗДО у 2021-2022 навчальному році буде здійснюватися відповідно до власної концепції та буде спрямована на реалізацію таких завдань:

· сприяти забезпеченню сучасних підходів до музичного виховання дітей;

· формувати мовленнєву компетентність особистості дошкільника шляхом підвищення ефективності організації освітнього процесу з розділу програми «Мовлення дитини»;

· забезпечувати запровадження здоров'язбережувальних технологій.

Напрямок роботи закладу художньо-естетичний «Формування мовленнєво-комунікативної компетенції дошкільників в умовах освітньої інтеграції».

Методична проблема: «Формування гармонійного розвитку, виховання і соціалізації особистості дитини та професійної компетентності педагога в умовах реформування освіти».

Освітній процес у закладі дошкільної освіти №7 «Сонечко» (ясел-садка комбінованого типу) Смілянської міської ради здійснюється відповідно до програмно-методичного забезпечення та є єдиним комплексом освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів набуття компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними та парціальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Відповідно до рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти №7 «Сонечко» (ясел-садка комбінованого типу) Смілянської міської ради (протокол №1 від 31 серпня 2021 року) освітній процес здійснюється за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України та парціальними програмами.

Зміст інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти забезпечується через освітню програму для дітей від двох до семи років «Дитина», рекомендованої Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 23.07.2020р. №1/11-4960).

Організація освітнього процесу у логопедичних групах здійснюється за освітніми програмами для роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби, рекомендовані Міністерством освіти і науки України:

· програмно-методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку» автор Трофименко Л.І.;

· програмно-методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення» автор Трофименко ;

Варіативна складоваБазового компонента дошкільної освіти реалізується через роботу гуртків та інтеграцію змісту парціальних програм у різні види діяльності.

У 2021-2022 навчальному році будуть упроваджуватись такі парціальні програми для інтеграції їх змісту у різні види діяльності:

· парціальна програма «Дошкільнятам – освіту для сталого розвитку», автори Гавриш Н.В., Пометун О.І. (лист ІМЗО від 03.03.2017 №2.1/17-Г-100);

· парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина», автор Рейнпольська О.Д. (лист ІМЗО від 25.03.2016 № 2.1/12 Г-85);

· парціальна програма з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6-7 років «Вчимося жити разом», автори Піроженко Т.О., Хартман О.Ю. (лист ІМЗО від 13.06.2016 № 2.1/12-Г-363);

· програма розвитку дитини віцд 2 до 6 років «Безмежний світ гри з Лего», автори Рома Ю.О., Близнюк В.Ю., Борук О.П.(лист ІМЗО від 28.12.2015 № 2.1/12-Г-150)

У 2021-2022 навчальному році буде організовано роботу таких гуртків:

· розвиток музичних здібностей дошкільників за системою К.Орфа «Дивограй. Діяльність гуртказдійснюється за авторською програмою музичного керівника Красюк Л.С.;

· раннє читання за методикою Зайцева «Грайлики-читайлики» Діяльність гуртказдійснюється за авторською програмою вчителя-логопеда Підмогильної І.М.

Мова навчання та виховання дітей українська.

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів:

літні – 90 календарних днів з 1 червня по 31 серпня,

осінні – 7 календарних днів з 01 листопада по 07 листопада,

зимові – 16 календарних днів з 1 січня по 16 січня,

весняні – 7 календарних днів з 04 квітня по 10 квітня.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.

У дошкільному навчальному закладі встановлено 5-денний робочий тиждень. Заклад працює з 7.30 до 18.00

Мережа закладу становить 5 вікових груп.

Планування та організація життєдіяльності у ЗДО здійснюється за режимними моментами з урахуванням блочно-тематичного принципу планування.

У 2021-2022 навчальному році у ЗДО №7 функціонуватимуть такі групи:

№1 (від 2-х місяців до 3-х років) – 5-денний робочий тиждень;

№3 (від 3-х до 4-х років) – 5-денний робочий тиждень;

№5 (від 4-х до 5-х років) – 5-денний робочий тиждень;

№2 (від 5-х до 6-ти років) (7) років) – 5-денний робочий тиждень;

№4 (від 5-х до 6-ти років) (7) років) – 5-денний робочий тиждень.

ПОЛОЖЕННЯ про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти №7 «Сонечко» ясел-садка комбінованого типу

Відповідно до вимог статей 26, 40, 41, 62, 67 Закону України «Про освіту», статей 20, 23 Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нової редакції (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.01.2021 № 33), наказу Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 №01-11/71 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти», Статуту закладу та інших нормативних документів у закладі розроблене Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти №7 «Сонечко» ясел-садка комбінованого типу

Графік проведення самооцінювання в ЗДО

Напрями самооцінювання Термін проведення Термін узагальнення та аналізу даних Відповідальний
1. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти 2021-2022 01.06-15.06.2022 Аналітична довідка Директор
2. Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого досвіду 2022-2023 01.06-15.06.2023 Аналітична довідка Директор
3. Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти 2023-2024 01.06-15.06.2024 Аналітична довідка Директор
4. Управлінські процеси закладу дошкільної освіти 2024-2025 01.06-15.06.2025 Аналітична довідка Директор
5. Комплексне самооцінювання 2024-2025 01.06-15.06.2025 Аналітична довідка Директор

Відповідно до Розділу ХІІ Прикінцеві та перехідні положення п.3 п.п.6 Закону України “Про освіту” 05.09.2017 №2145-VIII у закладі в наявності ліцензія та свідоцтво про атестацію

Кiлькiсть переглядiв: 200

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.